Οδηγίες για την ώρα διαβάσματος παιδιών με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής

2015-03-30 20:11

    Το σχολείο σημαίνει εργασία και διάβασμα. Μπορεί επίσης να σημαίνει δάκρυα και απογοήτευση από πολλά παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, επειδή το σπίτι απαιτεί περισσότερη πειθαρχία και συνέπεια .Αλλά μπορείτε να κάνετε την εργασία ευκολότερη με τη δημιουργία μιας ρουτίνας, χτισμένη γύρω από τρία βασικά ερωτήματα: Πότε; Πού; και Πώς;

 
 

1. Πότε;
o   Προγραμματίστε μια ορισμένη ώρα εργασίας κάθε μέρα. Μπορεί να είναι μετά το σχολείο ή μετά από μια ώρα ενώ έχει ξεκουραστεί. Καθορήστε μαζί την ώρα. Αποφύγετε να είναι αργά το βραδύ , γιατί τα περισσότερα παΐδια είναι εξαντλημένα.
o   Να είστε συνεπείς από μέρα σε μέρα
o   Προγραμματίστε αρκετό χρόνο εργασίας, για να μην βιαστούν.
o   Δώστε προειδοποίηση όταν πλησιάζει η ώρα εργασίας. Π.χ ‘Έχεις ακόμα 15 λεπτά για να παίξεις , μετά είναι η ώρα εργασίας’

 
 

2. Πού;
o   Βοηθήστε το παιδί να επιλέξει μια  θέση στο σπίτι. Αφήστε του επιλογές. Μπορεί να διαβάσει στην κουζίνα , στο δωμάτιο του, σε ήσυχο ή με ήρεμο ήχο χώρο.
o   Απομακρύνεται τα ηλεκτρονικά .
o   Μείνετε σε κοντινή απόσταση (αν είναι δυνατόν). Παιδιά με ελλειμματική προσοχή επικεντρώνονται καλύτερα όταν ξέρουν ότι είστε κοντά.
o   Αν πάει στο μπάνιο να του υπενθυμίσετε να επιστρέψει μετά στην εργασία του.

 
 

3. Με ποιον τρόπο;
o   Βάλτε κανόνες. Πότε ξεκινά-πότε τελειώνει- πότε και πόσο διάλειμμα θα κάνει.
o   Βοηθήστε τον να ξεκινήσει. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας γνωρίζει τι ζητάει η άσκηση και πως θα προχώρηση για την λύση.
o   Εάν το παιδί σας προσπαθεί να σταματήσει προτού τελειώσει, ενθαρρύνετε να συνεχίσει λίγο παρακάτω και υπενθυμίστε του ότι θα υπάρξει διάλειμμα σύντομα.
o   Δώστε συχνά μικρά διαλείμματα. Τα παιδιά κουράζονται από την προσπάθεια τους για συγκέντρωση.
o   Ελέγξτε στο τελείωμα. Εξετάστε την εργασία του παιδιού σας για να δείτε εάν είναι πλήρης. Εάν το παιδί σας χρειάζεται συστηματικά περισσότερο χρόνο από ό, τι πρέπει, μιλήστε με το δάσκαλο του για να δείτε αν είναι πρόθυμος να προσαρμόσει την ποσότητα των κατ’ οίκων εργασιών.  
o   Δώστε έπαινο. Επαινείστε το παιδί σας όταν μένει στην εργασία, είναι συγκεντρωμένο, είναι δημιουργικό, κ.α.
o   Μείνετε σταθεροί. Μια νέα ρουτίνα εργασίας απαιτεί σταθερή δέσμευση. Παίρνει έναν έως τρεις μήνες για να γίνει συνήθεια - ακόμη περισσότερο για ένα παιδί  με ΔΕΠ-Υ. Αλλά το αποτέλεσμα είναι οργανοτικότητα,  αυτοέλεγχος, και ακαδημαϊκή επιτυχία. 
     

 
 
    Μελπομένη Πουλιάση 
    Εργοθεραπεύτρια S.I, BTEC-Professional Certificate  SLD-Dyslexia

 

—————

Πίσω